Kursy metodyczne z języka angielskiego
W sierpniu, nasza nauczycielka języka angielskiego, pani Wioleta Czeszczewik, wzięła udział w miejskim programie Erasmus+, szkoląc się na kursie metodycznym w Maladze, w Hiszpanii.
STEAM- Science(nauka), Technology(technologia), Engineering(inżynieria),Arts(sztuka) and Maths(matematyka). Połączenie tych dziedzin w nowoczesnym podejściu do nauczania tak zwanych integrated skills, a więc nie tylko języków obcych ale i przedmiotów pokrewnych tak, aby uczeń symultanicznie nabywał i rozwijał wiele kompetencji. Dodatkowo elementy kodowania, programowania oraz niezwykle inspirującej zabawy z LEGO.
A to wszystko wśród nauczycieli z Włoch i Węgier , w cudownej scenerii wybrzeża Costa del Sol w uroczej i gorącej Maladze.
W efekcie szkolenia powstała innowacja pedagogiczna „Moja własna podróż przez świat”.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Na początku lipca grupa nauczycieli języka angielskiego z naszej szkoły uczestniczyła w kursach metodycznych organizowanych na greckiej wyspie Korfu w ramach programu Erasmus+. Program ten wspiera szkolenia za granicą pracowników szkół i przedszkoli. Nasi nauczyciele mieli przyjemność zdobywać wiedzę praktyczną, wymieniać się doświadczeniami edukacyjnymi, a także poznawać kulturę i zwyczaje panujące w Grecji. Zdobytą wiedzę i umiejętności nauczyciele będą mogli wykorzystać w swojej przyszłej pracy, co niewątpliwie uatrakcyjni ofertę edukacyjną naszej szkoły. Tematy kursów: „Drama Games and Creative Storytelling: Increasing Students’ Motivation„, „Wiki Tools in the Classroom„.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Pierwszy kurs językowy
W dniach 15.01-26.01.2024r. grupa nauczycieli ze Szczecinka, w tym nauczycielka SP4, Agnieszka Pietnoczka, uczestniczyła w ramach programu Erasmus+ w dwutygodniowym kursie językowym w Granadzie w Hiszpanii. Celem udziału w szkoleniu było podniesienie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, otwarcie na doświadczenie międzykulturowe i zmotywowanie się do wprowadzenia innowacyjnych metod nauczania.
Szkolenie w ramach mobilności zostało tak zorganizowane i zaplanowane dzięki współpracy z organizacją przyjmującą Eurolinks Projects, aby odpowiadało założeniom projektu. Obejmowało 50 godzin nauki języka angielskiego w ciągu 10 dni. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w różnorodnym gronie nauczycielskim i były prowadzone przez doświadczonego lektora. Kurs pozwolił rozwinąć umiejętności językowe ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności komunikacyjnych, wykorzystanych przez nauczycieli do rozmów na różne tematy, w tym również dotyczących pracy w szkołach z dziećmi i młodzieżą.
Program kursu obejmował nie tylko zajęcia w sali lekcyjnej, ale również poza nią. W trakcie tzw. programu kulturowego grupa uczestnicząca w kursie przeszła krótki kurs historii Hiszpanii, w tym Andaluzji i Granady; wzięła udział w warsztatach i pokazie flamenco; zapoznała się z lokalnymi tradycjami kulinarnymi i stylem życia. Uczestnictwo w różnorodnych zajęciach było doskonałą okazją do przełamywania bariery językowej w kontaktach interpersonalnych, praktycznego wykorzystania słownictwa i gramatyki, do wymiany doświadczeń zawodowych, a przede wszystkim do zrozumienia zjawiska różnorodności kulturowej w różnych jego aspektach. Szczególną wartością kursu było zapoznanie uczestników z hiszpańskim systemem edukacyjnym i wizyta w szkole podstawowej CEIP Jose Hurtado. W czasie wizyty dyrektor szkoły oprowadził nauczycieli po placówce, zaprezentował autorskie metody nauczania matematyki i poprowadził rozmowę na temat możliwości współpracy uczniów i nauczycieli w programie Erasmus+.
Kurs językowy w Granadzie dzięki bogatemu programowi okazał się być niezwykle cennym doświadczeniem. Umożliwił nauczycielom rozwój kompetencji językowych i zainicjował zmianę w podejściu do nauczania. Przyczynił się do zwiększenia poczucia pewności siebie u uczestników, którzy po raz pierwszy mogli wykorzystać język angielski do praktycznej komunikacji. Udział w projekcie uświadomił im, na czym polega organizacja mobilności w ramach programu Erasmus+, jakie przynosi korzyści osobiste oraz zawodowe i jak duże ma znaczenie w nawiązywaniu relacji z nauczycielami z innych krajów UE.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna powstała dzięki wyjazdowi na kurs językowy do Granady.